środa, 8 maja 2013

CN Blue - Love follows the rain

안녕! Annyeong! :) w końcu mogę coś napisać. Moje lenistwo i pisanie licencjata mi na to nie pozwalały :p ale muszę się pochwalić, że część teoretyczna pracy jest już za mną. Oczywiście pewnie wróci do mnie do poprawki, ale sam fakt, że skończyłam to pisać podnosi mnie jakoś na duchu. Przede mną jeszcze napisanie analizy badań własnych, ale to później, na razie chcę odpocząć :D no i w ramach odpoczynku przetłumaczyłam piosenkę, która swego czasu wszędzie za mną chodziła. Nie mogłam przestać jej słuchać, a to wszystko przez pewną osobę (tak, przez Ciebie :P), która pokazała mi to cudeńko. Teraz oczywiście też jej słucham :) tak ogólnie na wstępie chciałabym podziękować Tobie Kaoru za prezent urodzinowy, który dzisiaj do mnie doszedł :D tak mi się gęba od razu cieszy. Jak przyjedziesz do mnie to przywitam Cię po koreańsku xD mimo że urodziny mam za kilka dni dopiero to przez to mam wrażenie jakbym dzisiaj je miała :D dziękuuuuuję kochana jesteś :*


Dobrze to przejdźmy w końcu do piosenki. Albo nie, najpierw muszę napisać kilka słów o powyższym zdjęciu. Szukałam dzisiaj z dwie godziny takiego, które będzie mi pasowało do klimatu piosenki i jakoś nie mogłam znaleźć, więc postanowiłam po prostu uśmiechnąć się do Noony i do jej folderu i oto co wygrzebałam. Nie wiem czemu, ale pasuje mi do tego utworu. Taki natchniony JongHyun to dobra rzecz haha wiecznie zamknięte oczy to oznaka wczuwania się w piosenkę, wtedy zawsze mu fajnie wychodzi :p nie jestem jakąś wielką fanką CN Blue, ale bardzo lubię niektóre piosenki (ostatnimi czasy coraz więcej xD) i właśnie najbardziej podchodzą mi ballady w wykonaniu JongHyuna, wolę jego głos od wycia YongHwy. Nie no dobra, on też umie śpiewać, ma mocny wokal, ale nie nadaje się do ballad, ale o tym chyba już mówiłam, więc powtarzać się nie będę. Przejdźmy lepiej do piosenki.

MP3


Czy w ogóle jest sens coś o niej pisać jeszcze? Chyba wszystko już powiedziałam xD fajnie słucha jej się w deszczowy dzień haha ogólnie chyba nie posiada słabych stron, muzyka śliczna, słowa też, wykonanie zajebiste... piosenka ideał :) oczywiście moim zdaniem, każdy może mieć inne. Hmm w sumie to po głębszych przemyśleniach jest jedna rzecz, która mi nie pasuje w tej piosence, a raczej osoba - YongHwa. Zastanawiam się po co on tam wcisnął swoje dwa grosze? Bez jego ozdobników byłoby lepiej. Nie żebym jechała po nim czy coś, po prostu ma zbyt mocny głos do tego utworu. To "wycie" (przepraszam xD) tam nie pasuje.

Tekst i tłumaczenie


Każdy kto mnie zna wie, że ja nie umiem pisać recenzji, żadnych :p po prostu nie lubię, a szczególnie opisywać swoich tłumaczeń, bo jestem dziwna i zawsze interpretuję wszystko inaczej xD ale ogólnie powiem, że tekst jest śliczny. Słowo "deszcz" przewinęło się tam niezliczoną ilość razy haha wszyscy zastanawiają się czy JongHyun (bo to on napisał tekst) po prostu lubi deszcz czy też jakaś panienka rzuciła go podczas jakiejś ulewy... być może kiedyś to się w końcu wyjaśni, bo ta piosenka nie jest jedyną o deszczu, ten motyw często się w jego tekstach przewija. No, ale pomijając to tekst jest bardzo ładny i też przyciąga do siebie fanów ^^

Występ live:


Występ jak zwykle bardzo fajny ;p w sumie wykonanie tej piosenki podczas koncertu (Bluestorm) było o niebo lepsze, ale nie mogłam znaleźć w dobrej jakości, więc zdecydowałam się na to. Też jest ładne i można powyć trochę z natchnionych min JongHyuna, skitranej rączki JungShina, trzepania w perkusję MinHyuka i oczywiście "wczuwania się" YongHwy. Także zapraszam do oglądania i słuchania. Może też polubicie tą piosenkę tak samo jak ja :)



""나를 기억하나요 비가오면 나는 그댈 그려요""
["Kiedy pada, tęsknię za Tobą..."]

2 komentarze:

  1. Za prezent nie musisz dziękować, już tyle razy Ci to mówiłam, a ty dalej swoje, noo! :P. Ogólnie to cieszę się, że książka ci się spodoba, i przede wszystkim mam nadzieję, że zrobisz pożytek z tej książki (bo to wydawnictwo jest wprost zajebiste, ja od nich mam 7 książek+fiszki, w to wliczając słownik, no ale myśle, że moja biblioteczka dalej będzie się rozwijać, bo mają jeszcze jakieś inne książki do jap ^^). Btw: jestem wkurzona, bo do koreańskiego jest TYLKO jedna, chociaż tyle dobrze, że od podstaw lecą, a gdzie reszta? Kurs średni i zaawansowany? >.< No jedynie fiszki są, ale chyba mniejsza ilość niż moich do jap bo moje liczą ich aż 600 nie pamiętam ile do Kor jest :P. Ale pisałam ci w liście, byś kupiła sobie je, także... no kup :P.

    A co do piosenki, to podoba mi się gitara na wstępie (ja to wprost kocham dźwięk gitary akustycznej i każdej innej. W dodatku Kaoru se wymyśliła, że kupuje sobie gitarę po maturze i nauczę się grać, o! Zawsze o tym marzyłam ^^). A co do piosenki wokalisty, którego imię nawet nie pamiętam, a tym bardziej nie potrafię napisać, to faktycznie śpiewa fajne, odpowiada mu taki klimat, jak ta piosenka. A co do motywu deszczu... no cóż, też kocham motyw deszczu, więc plusik dla niego. Mógłby napisać piosenkę z motywem księżyca, snów i.t.p bo to mój ulubiony, który pojawia się w piosenkach XD.

    Aaaa no i liczę na to, przywitasz mnie po koreańsku, jak wpadnę do ciebie z wizytą :P.

    P.S: Pamiętaj o moim prezencie na urodziny! Ale bez czarnego worka! Nie chcę zwłok żółwia, chcę go żywego ;p.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy, ja już mogę Ci powiedzieć parę zdań po koreańsku, a jak się podszkolę to już w ogóle :p
      Spoko porobię dziurki w worku to będzie miał czym oddychać :) tylko niech brzuch przestanie mnie boleć to pojadę.
      A co do gitary to ja mam i powiem Ci tak - jeżeli chcesz się nauczyć to zapomnij o długich paznokciach, przynajmniej u ręki którą będziesz dociskać struny, metalowe wbijają się w palce i trochę boli...do tego nauka gry na gitarze niby wydaje się dość prosta, ale nie jest. Ja mam dalej problem z biciem gitarowym T.T

      Usuń