wtorek, 26 marca 2013

CN Blue - Lie

No jaaa...piszę sobie posta i piszę i skasował mi się, więc muszę od nowa <ściana> wrrr no dobra nie pamiętam co tam pisałam...ogólnie miałam wczoraj już dodać ten wpis, ale nie dałam już rady. Dodawałam tą piosenkę na forum i później jakoś już się nie chciało...wiem wiem lenistwo do potęgi n-tej xd co najważniejsze chciałabym zadedykować tego posta mojej Noonie, która jest zapaloną fanką CN Blue i wręcz ubóstwia tą piosenkę :) przybierałam się do niej już jakiś czas temu, ale dopiero przedwczoraj wzięłam się za tłumaczenie. Człowiek jak wie, że musi coś zrobić (w moim przypadku pisanie pracy licencjackiej) to znajduje sobie milion innych rzeczy do roboty oby tylko nie musieć robić czegoś nieprzyjemnego haha a mama powtarza mi, że obudzę się z ręką w nocniku, ale nie chce mi się teraz o tym myśleć xD szkoda życia na smęty i nerwówkę, po prostu keep calm and carry on <3 hahaha


Tekst i tłumaczenie:


Hmm...tak się zastanawiam, co napisać. Ogólnie po przesłuchaniu tej piosenki pomyślałam sobie, że tekst musi być ładny i nie pomyliłam się ^^ tekst opowiada o osobie, która jest odseparowana od kogoś kogo kocha, mówi że już o niej zapomniała, że chce wymazać swoje uczucia, ale to wszystko jest jednym wielkim kłamstwem. Tak naprawdę w głębi serca wciąż ją kocha i ta miłość sprawia tej osobie ból, stara oszukać siebie, ale niestety...ciężko jest oszukać samego siebie. Stąd właśnie wziął się tytuł tej piosenki "Lie", a wiem to od mojej Noony, która z prędkością światła wyszukuje niusy o JH i CN Blue xD i jak już tak piszę o tekście to warto wspomnieć, że napisał go właśnie JongHyun czekając na jakiś tam program muzyczny. Przytoczę jego słowa żeby samej się nie powtarzać:
"I wrote this song at the waiting room of a music program.
The song is telling about someone who separate from her/his lover,
and though the person said he already forget her.
But that is all a lie.
So the song is called Lie"
Myślę, że tłumaczenie tego jest zbędne, proste słowa, łatwo zrozumieć, a i tak napisałam wyżej o co chodzi ;p więc skoro tak szybko przychodzą mu do głowy tak świetne teksty to ja wręcz nalegam żeby więcej bywał w takich poczekalniach i pisał takie hity :D
 
 
MP3:


Oj zakochałam się w tej piosence, ostatnio non stop ją tłukłam xD akurat mam tutaj na myśli tą koreańską wersję, bo chłopcy nagrali również japońską, która niestety nie przypadła mi do gustu haha jakoś nie ma w sobie tej magii. Koreański pasuje mi do niej idealnie, japoński gryzie się w tym utworze. Jak tak sobie słucham to chyba nie mam do czego się przyczepić, jeżeli chodzi o koreańską wersję. Muzyka jest świetna, słowa piękne i wykonanie <3 nawet JongHwa nie wydziera się w niej jak to on czasami potrafi xD


Występ live:


Jak to zwykle bywa dodaję też tłumaczenie razem z klipem :) tak się zastanawiałam czy warto je wrzucać na YT, bo oni ostatnio wszystko kasują, ale zaryzykowałam i na razie jest wszystko ok, oby tak dalej :p więc kilka słów o występie: o BOZIU!!! haha właśnie takie odniosłam pierwsze wrażenie. Oglądając koncerty chłopaków zauważyłam, że często mają lekkie problemy z wyrażaniem emocji przy swoich piosenkach, a tutaj to po prostu przeszli samych siebie, a szczególnie JongHyun... naprawdę wyglądał jakby cierpiał. Ja chcę więcej takich występów haha miałam ciarki oglądając to razem z napisami, bo w końcu wiedziałam o czym w danej chwili śpiewają. Niezaprzeczalnie uważam, że to jeden z ich lepszych (jak nie najlepszych) występów live :) Nie będę się już rozpisywać, po prostu zachęcam do obejrzenia :) Noona, na koniec dla Ciebie Twój ulubieniec xD chyba nie ma zdjęcia, którego byś nie widziała, ale ja i tak sobie dodam xD albo nieee, stawiam na swoją ulubioną animację hahahah 


"아직도 너를 보낼 없나 봐"
["Nie wydaje mi się, że jestem w stanie pozwolić Ci odejść..."]


9 komentarzy:

  1. Aaaaaaaa!!! <3 Kamsa!!! :D Nie będę 100 raz wypowiadać się o tej piosence, ustaliłyśmy już że jest cudowna, ja nawet jakiś rok temu xP Ale napisy + TEN występ = ciarki i palpitacje :D I ta animacja...też jest moją ulubioną :P A JH pisze hity jak szalony, o to się nie martw, chyba ci muszę kilka podesłać :P

    OdpowiedzUsuń
  2. A o Yong Hwa to nic pozytywnego nie ma tak!?!:D a nie pamiętasz jak on wyrażał emocje w "La la la"! :D a do Pani wyżej ^ chciałam zwrócić uwagę na to, że Twoja miłość nie wyciąga zbyt dobrze..:D nawet jak to ujęła Olga Yong Hwa który " się wydziera" robi to lepiej ]:->

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytanie ze zrozumieniem się kłania MissIgnorant. W poście pisało, że Yonghwa się NIE wydziera w tym występie :D Chociaż zwykle beczy jak koza ;P A wcale nie uważam, że JH ma mocniejszy głos, ma po prostu ładniejszy i charakterystyczny. Przy tym nie musi się wydzierać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No jak to zdanie ma być "komplementem" to ja dziękuje..:D hahahaha ładniejszy i charakterystyczny? po pierwsze to żeby go usłyszeć to trzeba mu prawie mikrofon do ust włożyć, a po drugie to chętnie przypomnę Ci jeden z jego występów na jakiejś gali kiedy to tak ŁADNIE śpiewa:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mikrofon od tego jest, żeby można było artystę usłyszeć. A tamten występ - cieszę się, że ty możesz śpiewać czysto na okrągło, i nigdy nie zdarzają ci się gorsze dni :) I tak - zdecydowanie ładniejszy głos niż YH.

    OdpowiedzUsuń
  6. w jego przypadku mikrofon + w zestawie aparat słuchowy z dodatkową funkcją redukcji fałszu:D ja mam zawsze gorsze dni ale mi to przystoi bo nie jestem piosenkarką... :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie aparat słuchowy nie jest potrzebny, mam wyczyszczone uszy, dźwięk dociera dobrze ;D W przeciwieństwie do YH, przy którego występie potrzebne są mi zatyczki do uszu i tabletki od bólu głowy. Jeśli tak dobrze idzie ci wychwytywanie fałszu, zapraszam do jury "Must be the music", może zastąpisz panią Zapendowską? To, że ludzie nadal go słuchają oznacza, że nie jest taki zły, jak uważasz.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeżeli dla Ciebie tylko niewyczyszczone uszy kojarzą się ze niedosłuchem to gratuluję wiedzy! z tego co mi wiadomo rock i to nie ważne, czy koreański, czy europejski wiąże się z mocnym głosem i taki to własśnie YH. Jeżeli oczekujesz od rocka cichego pisku to równie dobrze możesz słuchać disco polo:)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja nie ograniczam się do jednego gatunku muzyki, więc wiesz... A CN BLUE to zespół rockowo-popowy raczej, więc głos JH jak najbardziej tam pasuje, tym bardziej, że on śpiewa ballady, które nie wymagają darcia się :)

    OdpowiedzUsuń